Jom Follow Ibu

Saturday, November 26, 2011

Dalca Ayam





assalamualaikum wbt...
entri ke dua malam ni,dalca ayam..

bahan2nya:
1/2 ekor ayam - di potong2 - cuci bersih - toskan

200gm kacang dal - direndam dan di toskan (kakcu rendam dari malam)
1 biji bawang besar - dikisar
3 ulas bawang putih - dikisar
2 inci halia - dikisar
1 inci kunyit hidup - dikisar
2 biji lada merah - dikisar
1 tangkai daun kari
1 peket rempah tumis
1 peket rempah kari daging/ayam - dibancuh dgn sedikit air
2 sudu rempah kari ikan - dicampurkan dgn rempah kari daging/ayam
1 cawan santan pekat
1 keping asam gelugur
air dan garam secukupnya

bahan2 sayur:
8 batang kacang panjang - dipatah2
1 biji carrot - dipotong kecil
2 biji kentang - dipotong 4 atau 6.
1 biji keledek - dipotong2
1 biji terung - dipotong2
1 biji tomato - di belah 4

cara2nya:
1. tumiskan rempah tumis,daun kari dan bahan2 kisar,sehinga naik bau..
2. masukkan rempah kari,gaul rata dan biarkan seketika,
3. masukkan kacang dal,ayam dan kentang,gaul2kan...kemudian masukkan air..setelah kentang hampir empuk,seterusnya masukkan carrot dan keledek.
4. kemudian masukkan kacang panjang,terung dan santan pekat.
5. akhir sekali masukkan asam keping,garam dan hirisan tomato.
6. sedia untuk dimakan...;))

Kurma Daging




assalamualaikum wbt...
malam ni baru kakcu sempat nk buat
entri untuk kurma daging yg kakcu masak
untuk makan dengan nasi beriani semalam..
resepi kakcu ni tk guna banyak santan ye..
lagi pn kita dah tumis guna minyak,lepas
tu masukkan kerisik lg,tkmau la guna santan
banyak2 sangat..kena jaga kesihatan..;))

bahan2nya:
1 kilo daging - di potong - di cuci bersih - di toskan.

2 biji bawang besar - dikisar
3 ulas bawang putih - dikisar
2 batang serai - dikisar
2 inci halia - dikisar
2 inci lengkuas - dikisar
1 peket kecil rempah tumis
2 peket kecil rempah kurma - dibancuh dgn sedikit air
2 sudu makan rempah beriani - dicampurkan dgn rempah kurma
1 peket kecil kerisik
1 cawan santan pekat
1 keping asam gelugur
2 biji kentang - di belah 4.
air,garam dan gula secukupnya
minyak untuk menumis.

cara2nya:
1. tumiskan rempah tumis,bahan2 kisar dan rempah yang sudah dibancuh dengan air tadi,sehingga naik bau..
2. masukkan daging dan kentang,gaul rata dan masak sehingga daging dan kentang lembut/empuk.
(kalau daging/kentang belum lembut lagi,tambahkan air untuk merebus)
3. selepas itu masukkan santan pekat dan kerisik,digaul rata.
4. masukkan asam gelugur,garam dan gula secukup rasa.
5. sedia untuk dihidangkan..;))

Friday, November 25, 2011

Nasi Beriani Ibu







assalamualaikum wbt...
masa hari raya aidil adha baru ni,kakcu cadang
nk masak nasi beriani,tapi abangcu & anak2 tk
bagi..sebab masa tu kakcu kurang sihat,diorg
takut kakcu penat dan nanti nasi beriani tk menjadi
pulak..kalau tk jadi nasi beriani,jadi nasi penakut
pn ok jgk kan..hahaha..tk lawak langsung! :p

tapi hari ni kakcu beranikan diri untuk masak nasi
beriani..mmm..alhamdulillah,boleh la..abangcu ckp
pn sedap..anak2 pn suka..kakcu pulak rasa puas
hati sangat sebab dapat masakkan hidangan yang
istimewa utk keluarga tersayang..;))
lauk untuk nasi beriani ni kakcu masak ikut selera
kakcu je..daging kurban masih ada lagi,kakcu masak
kurma daging,dalca ayam dan acar timun + nenas.
untuk entri kali ni kakcu nk kongsi resepi nasi beriani
dulu ye..resepi kurma daging & dalca ayam tunggu
entri akan datang..heheh

bahan2nya:
4 gelas beras basmathi - dibasuh bersih & ditoskan
1/2 gelas susu cair
5 1/2 gelas air
3 biji bawang merah (pilih yg besar sikit) - di mayang halus
1 ulas bawang putih - di mayang halus
2 inci halia - di racik halus/ditumbuk lumat
2 batang kulit kayu manis
5 biji buah pelaga
6 biji bunga cengkih
3 kuntum bunga lawang
3 sudu makan minyak sapi
4 sudu makan rempah beriani
2 helai daun pandan - disimpul
1 sudu teh gula
minyak utk menumis secukupnya

cara2nya:
1. panaskan minyak dan minyak sapi. tumis bawang merah,kulit kayu manis,buah pelaga,bunga cengkih,bunga lawang dan daun pandan sehingga naik baunya..
2. setelah bawang kekuningan,masukkan halia,susu cair,gula dan garam,kacau sehingga gula dan garam larut.
3. kemudian masukkan beras yang dah ditos ke dalam periuk,gaul2kan,masukkan air dan rempah beriani. kacau hingga rata.
4. seterusnya tanakkan nasi sehingga masak.
5. selepas itu bolehlah dihidangkan...;))

Wednesday, November 23, 2011

Pecal





assalamualaikum wbt...
dah bberapa hari ni,kakcu rasa tk sihat je..
ikutkan nk masak pn tk larat..lepas solat
subuh tadi,kakcu baring semula..nasib baik
cuti sekolah..anak2 yang mengemas rumah..
apapn kakcu tetap masak..ini pn anak2 yg
tolong..masak pn yg senang2 je..macam
buat pecal ni kira senang,sayur2 semua celur
je..yg leceh sikit nk masak sambal pecal tu..
tapi kalau ada yg membantu,sekejap je siap..;))



bahan2nya:
kacang panjang - celur
kangkung - celur
taugeh - celur
pucuk ubi - celur
daun pegaga - celur
bendi - celur
daun salad - dipotong2
timun - potong nipis - tapi tadi kakcu terlupa nk taruk timun..;)
tauhu - goreng & potong kecil
tempe - potong kecil n di goreng
sengkuang - buang kulit & potong nipis
nenas - buang kulitnya & dipotong kecil




bahan sambal:
kacang tanah (rm2) - di goreng kemudian di kisar/ditumbuk

20 tangkai cili kering - kisar
2 ulas bawang putih - kisar
5 ulas bawang merah - kisar
belacan - goreng - sikit je.. - kisar
isi cekur - kisar
air asam jawa
garam dn gula secukup rasa.

cara menyediakan:
masukkan semua bahan kisar dlm periuk.masukkan kacang tanah,digaul2 & dimasak.
kalau perlu masukkan air..gaul rata.
masukkan air asam jawa,garam dn gula secukup rasa.
masak sampai kuah agak2 pekat ye..
kemudian bolehlah padamkan api.

buat sambal/kuah ni mcm2 cara..
ada yg tk di masak..sbb bahan2 di atas dikisar dgn air masak..

ada tu semua bahan2 kisar di goreng trlebih dulu..
sbb tu kakcu tk tumis sambal ni sbb kacang tanah dh di goreng dgn minyak,
kalau kita masak kuah ni dgn api yg kecik,dia akan kluarkan minyak..
dh siap sambal/kuah,boleh la di hidangkan bersama bahan2 yg dh dicelur td..;))

Tuesday, November 22, 2011

Lemak Cili api Daging Salai








assalamualaikum wbt...
walaupn kesihatan kakcu tk berapa baik,
tapi untuk anak2 dan suami kakcu tetap
memasak hidangan untuk mereka..
boleh tengok kt gambar atas tu,ada lemak
cili api daging salai,ayam masak merah,
kerabu mangga + epal hijau,kacang panjang
goreng asam & ikan masin yang tk berapa
nak masin,ole2 dari sabah..;))
resepi yang kakcu nk kongsi : lemak cili api
daging salai...


bahan2nya:
1 kilo daging salai >> tk kesah la daging apa..
15 biji cili api - dikisar
3 biji bawang merah - dikisar2 inci kunyit hidup - dikisar
3 batang serai - di titik..
2 biji kentang >> 1 biji di belah 4.
1 kotak santan 200ml 
200 ml air (atau lebih)
asam keping n garam sesedap rasa

cara2nya:
- masukkan bahan kisar dan serai ke dalam periuk,masak sampai mendidih.- masukkan daging..gaul2kan..>> masukkan 200 ml air utk merebus..(kalau daging tk lembut lagi,tambahkan air lg untuk merebus)
- bila daging dh nk lembut,masukkan kentang..masak sampai kentang empuk.
- masukkan santan,asam keping n garam,gaul2..biarkn mendidih skejap..pastu boleh la padamkan api..
sedia untuk di hidangkan..;))

Friday, November 18, 2011

Sambal Daging kerisik






assalamualaikum wbt...
hari ni rumah kakcu ada tetamu..
kawan2 haikal dari KL & Klang..
kakcu masak apa yg kakcu rasa
nak masak je..;))
daging korban hari tu masih ada
lagi..kakcu masak sambal tapi bubuh
kerisik..rasa dia sikit2 macam rendang..
selain tu kakcu mask lemak cili api ayam,
sambal petai,sawi goreng,ikan kembung
goreng dan ulam timun..;))
kt sini kakcu nk kongsi resepi sambal
daging kerisik;;

bahan2nya:
1 kilo daging - di potong2 - cuci bersih - toskan
20 tangakai cili kering - dikisar
2 biji bawang besar - dikisar
3 ulas bawang putih - dikisar
2 btg serai - dikisar
2 inci halia - dikisar
3 sudu rempah kari
3 sudu kerisik
sedikit air asam jawa,garam dn gula secukup rasa.

cara2nya:
tumiskan bahan kisar sehingga mendidih dan naik baunya.
masukkan daging,masak hingga daging empuk/lembut.
masukkan kerisik,gaul rata.
masukkan air asam jawa,garam dan gula..gaulkn lagi.
kalau daging dah empuk dan rasa dh ok,bolehlah padamkan api.
sedia untuk di makan...;))

Thursday, November 17, 2011

Lemak Cili Api Ikan Haruan




assalamualaikum wbt...
masak ala kadar,apa yg ada je..asalkan
kenyang..;))
hari ni kakcu masak lemak cili api ikan
haruan,terung goreng berlada,ikan bawal
rebus lada hitam & ikan goreng.
ikan haruan tu abang kakcu yg beri,dh berapa
hari simpan je dlm peti ais,baru hari ni masak..
sebabnya kakcu tktau nk masak apa ikan
haruan tu..biasa orang masak sup kan.. untuk
yang baru lepas operation,elok makan ikan ni..
puas pikir..kakcu masak lemak cili api je lah..
kakcu tk makan sgt ikan ni,jamah sikittttt je
boleh la..tapi anak2 ckp sedap..abangcu ckp
pn sedap...kalau diorg ckp tk sedap,mau sminggu
kakcu mogok tk masak..haha


bahan2nya:
1 ekor ikan haruan - di siang,dipotong2,dibersihkan dan di goreng.
12 biji cili api - dikisar
2 inci kunyit hidup - dikisar
3 biji limau kasturi - diambil airnya
3 cawan santan
garam secukup rasa

cara2nya:
1. masukkan bahan kisar dan santan kedalam periuk,masakkan hingga mendidih,kacau selalu..
2. setelah mendidih,masukkan ikan,air perahan limau dan garam..
3. biarkan masak hingga mendidih lagi..selepas tu boleh lah padamkan api..
4. sedia untuk dihidangkan..;))

Wednesday, November 16, 2011

Apam Nasi






assalamualaikum wbt...
selalu kakcu buat apam tepung beras je..
kali ni kakcu buat apam nasi pula..
resepi ni kakcu dapat dari hasil sekodeng
di fb adinda NOR AKMAL GHAZALI..
hehe..
sedap tau apam ni..terima kasih ye Nor
sbb sudi kongsikan resepi ni..;))
kakcu saje suka buat warna-warni mcmtu..
tp janganlah ada yg mcm pelik tgk apam
berkaler2 mcmtu ye..ikut selera masing2
lah..heheh
0k,ni resepinya...


Bahan2:-
3 cawan tepung beras
1 cawan tepung gandum
2 cawan gula pasir
1 packet mauripan
2 cawan nasi
3 cawan air

Cara-cara

1.masukkan semua bahan ke dalam mangkuk kecuali nasi dan air
2.gaul bahan tersebut dan ketepikan sementara waktu
3.blender nasi dengan air sampai betul2 hancur
4.campurkan nasi yg telah diblend dengan bahan yg telah digaul tadi dan sebatikan adunan
5.biarkan adunan mesra selama satu jam..adunan akan mengembang selepas tu...
6.selepas satu jam, isikan adunan ke dalam acuan dan kukus dalam pengukus yang telah dipanaskan terlebih dahulu dalam 10-15minit
7.sapukan acuan dengan sedikit minyak sebelum mengukus supaya hasilnya mengikut bentuk acuan bila dikeluarkan.

Monday, November 14, 2011

Ubi Kayu Gula Kabung




assalamualaikum wbt...
mmm...ubi lagiiiii..hehe
kakcu dapat resepi ni dari majalah SAJI,
sedap tau makan ubi rebus dengan gula
kabung..tk percaya cuba lah...;))

bahan2nya:
1 kg ubi kayu - dibuang kulitnya dan dipotong  5cm panjang
400ml air
100 gm gula kabung
1 helai daun pandan

cara2nya:
1. panaskan air dan rebus ubi kayu sehingga empuk,angkat dan tapis/toskan.
2. dalam periuk yang lain,panaskan air dan masak gula kabung dan daun pandan sehingga mendidih.
3. setelah air gula pekat,masukkan ubi kayu yang telah di rebus tadi.
4. bolehlah di hidangkan...;))

Sunday, November 13, 2011

Bingka Labu






assalamualaikum wbt..
hari ni kakcu nk share resepi kuih bingka
labu..ni kali ke dua kakcu  buat..mmg
sedap lah...berebut2 anak2 kakcu makan..;))
lagi lah buat dalam acuan mcmni,senang dh
takyah potong2,keluarkan dari acuan,boleh
terus ngap je..
sebelum kita masukkan adunan ke dalam
acuan,kenalah sapukan minyak sikit kt acuan
tu..supaya senang nk keluarkan nanti..
acuan ni kakcu dapat dari adik WAZI WAZIR
(kawan fb),terima kasih wazi sbb bersusah payah
hadiahkan kakcu acuan ni...luv u 4ever..;))


bahan2nya:
350gm labu yg telah di rebus
3 cawan tepung gandum
1 biji telur
200ml santan + 11/2 cawan air
2 cawan gula (saya taruk 11/2 cwn gula,itu pn dh manis..boleh kurangkan lg)
1 sudu teh garam
1 sudu teh esen vanila
1 sudu besar butter ( saya tk guna pn)
2 sudu besar minyak masak
sedikit bijan ( utk tabur di atas adunan sebelum di bakar)

cara2nya:
semua bahan2 di atas di campurkan dan di kisar hingga sebati
KECUALI butter dn minyak.
sebelum adunan di bakar,1 sudu besar butter dan 2 sudu besar minyak masak di panaskan
dalam loyang,(saya guna minyak masak sahaja),supaya adunan tidak melekat di loyang.
kemudian masukkan adunan dlm loyang yg masih panas td dan bakar selama 1 jam 15 minit
atau sehingga masak mengikut suhu oven masing2.
(saya bakar guna api bawah sahaja tp dlm 6-7 minit terakhir saya guna api atas bawah,
supaya btl2 masak)
cuba la,sedappp..betul..tk tipu..;)) 


**resepi di atas,kalau kita buat guna loyang,lebih senang guna loyang dari acuan kecik2 tu..hehe

Friday, November 11, 2011

Talam Ubi








assalamualaikum wbt...
entah kenapa sekarang ni kakcu suka
sangat buat kuih dari ubi..sebelum ni
bingka ubi,kali ni talam ubi pula..
resepi ni kakcu dapat dari seorang
kawan,terima kasih sbb sudi berkongsi
resepi..
alhamdulillah walaupn kali pertama kakcu
cuba buat,tapi kira jadi la tu..kt gambar
tu nampak comot2 sbb kakcu dh tk sabar
nak potong n nak rasa..haha
0k sape2 nk cuba,ini resepinya...;))

bahan2nya:
lapisan bawah :
1 kilo ubi kayu - diparut dan perahkan airnya
1 cawan gula merah & 1 cawan gula pasir - dimasak dengan 2 cawan air.

lapisan atas :
3/4 cawan tepung gandum
3/4 cawan tepung beras
4 cawan santan
secubit garam

cara2nya :
- panaskan pengukus
- gaulkan rebusan air gula bersama ubi parut sehingga rata dan kukus lebih kurang 20 minit.
- sementara itu,campurkan semua bahan lapisan bahagian atas,kacau hingga rata dan tapiskan.
- kacaukan atas api sebentar lebih kurang 10 minit,dengan m'gunakan api perlahan,jgn berhenti mengacau.
- bila bahagian bawah dah masak,cakar dengan garpu dan tuangkan lapisan bahagian atas perlahan2.
- kukus 20 minit lagi/sehingga masak.
- ingat ye,tunggu betul2 sejuk,baaaaruu potong..kalau tk nanti tk cantik,comot macam kakcu buat tu...;))
- pesanan kakcu,seeloknya lapiskan loyang dengan plastik,supaya senang nk keluarkan dari loyang nanti..

Wednesday, November 9, 2011

Kek Marble Seroja







assalamualaikum wbt..
kakcu mengidam nk buat kek marble yang
naik tinggi dan cantik..alhamdulillah dapat
pn..pada kakcu dh cukup cantik la tu,tp
pada yang lebih pandai buat kek ni,kalau
dia tengok kek kakcu ni,biasa2 je...tapi ada
kakcu kesah???heheh

kek yang sebelah atas tu kakcu buat untuk
hari raya aidil adha baru2 ni..tu 1st time kakcu
buat..hepi gler,tk boleh nk tunggu sejuk sangat,
kakcu dh potong sebab nk tengok macamana
bentuk yang kt sebelah dalam tu..huhu

kek yang sebelah bawah tu pula,kakcu baru
buat petang tadi,untuk di bawa ke surau malam
esok..;))

dah membebel2 ni kakcu nk minta maaf pula,
sebabnya kakcu cuma boleh tayang gambar je,tapi
tk boleh nk share resepi kek ni..
'cikgu' yang bagi kakcu resepi kek ni dah pesan
awal2 jangan bagi sape2 resepi kek ni..kakcu
kena pegang amanah dia,mesti dia ada alasan
sendiri kenapa dia tknk kongsikan resepi ni dengan
semua orang..kita kena hormat permintaan dia kan..;))

oo ye..kakcu nk bagitau,rasa kek ni memanggggg
mabelesss..sedap gler!!cuba tengok atas kek tu
nampak tk,moist je kan...mmmm..yummyy...;))

kalau resepi kakcu sendiri memang kakcu kongsikan..
tapi kan kot ada sape2 yg rasa nk order dengan kakcu,
boleh jugak..hehe


sekian..selamat menjamu mata...;))

Tuesday, November 8, 2011

Bahulu Ros




assalamualaikum wbt...
untuk hari raya aidil adha baru ni,kakcu
buat 3 biji kek..salah satu nya bahulu kek
atau bahulu ros.
suami dengan anak2 kakcu suka bahulu
ros ni..lama jgk kakcu tk buat..aritu bila
masak je bahulu ni,masing2 tk sabar nk
makan..rindu sgt la tu dgn bahulu ros..;))
padahal senang je nk buat bahulu ros
ni tau...


bahan2 nya:
4 biji telur
1 1/2 cawan gula pasir(boleh kurangkan jika suka)
1 3/4 cawan tepung gandum
1 camca esen r0s
sedikit pewarna merah
sedikit minyak masak(di sapu pada acuan)

cara membuat nya:
pukul telur bersama gula hingga kembang.
masukkan esen r0s.masukkan tepung gandum.gaul sehingga sebati.
asingkan sesenduk daripada adunan tadi.masukkan pewarna merah.
masukkan sedikit adunan asal ke dalam acuan,diikuti adunan berwarna.
ulang langkah tersebut hingga menjadi tiga lapisan.
kemudian bakar sampai masak ikut kesesuaian oven masing2...
(kakcu masak guna suhu 150darjah selama 50 minit,jadi dia mcm kt dalam gambar tu la..)

Monday, November 7, 2011

Jawab soalan cepucemas dari Puteri Kasih

adoiyaiii..tk pasal2 kena tag dgn Puteri Kasih
terbingung skejap kakcu..haha
maaf puteri ye..kakcu terlambat jawap soalan puteri,
al maklum la sibuk nak masak2 untuk hari raya aidil
adha...;))


1.You must post this Rules
2.Each person must post 11 things about themselves in their journal
3.Answer the questions the tagger set for you in their post and create 11 new question for the people you tagged to answer
4.You have to choose eleven people to tagged and link them to the post
5.Go to their page and tell them you have tag HIM/HER
6.No tag back !
7.No stuff in the tagging section about “YOU ARE TAG IF YOU READING THIS” YOU LEGIMATELLY (a.k.a REALLY,TRUST WITH ALL HONEST)have tagged 11 people


11 things about me


 ♥ Penyayang
 ♥ Suka kucing(ada 10 ekor kucing kat rumah)
 ♥ Kelakar
 ♥ Suka masak
 ♥ Gila-gila..bukan gila ye..haha
 ♥ Sensitif
 ♥ Suka nyanyi (karaoke)
 ♥ Suka bersendirian
 ♥ Takut katak :D
 ♥ Manja
 ♥ Suka melancong        


ok,sekarang kakcu nak jawab soalan from Puteri..


  1. Siapakah Puteri Kasih?
    sorg puteri yg pengasih..haha  
  2. Pernah jumpa Puteri?
    err..tak pernah lg..
  3. Nak jumpa tak?
    nakk..nakk....
  4. Bagi sebab pada jawapan no 3
    nak kenal dengan lebih dekat lagi..hehe
  5. Dah berapa lama kenal puteri?
    baru lagi kot... :)
  6. Marah tak bila puteri tag kamu?
    takk..suka..hehe
  7. Suka baca novel?
    suka..tapi sekarang dah tak berkesempatan..
  8. Suka kucing tak?
    sangat-sangat suka..
  9. Bila tengah bosan, kamu buat apa?
    karaoke or memasak
  10. Apa warna favourite kamu?
    biru & purple
  11. Apakah hadiah paling istimewa yang pernah diterima?
    set home theater from my lovely husband..senang nk karaoke..hihi





p/s : ni la post entri paling buruk kakcu..tak pandai la...haha

Lemak Cili Api Daging Rusa







assalamualaikum wbt...
salam aidil adha untuk semua yang kakcu
sayangi..maaf zahir dan batin dari kakcu..;))
juadah hari raya aidil adha untuk kakcu
sekeluarga simple je..kakcu rebus ketupat
segera,masak lemak cili api daging rusa,
ayam masak merah,sambal kacang dan soto.

selepas suami dan anak2 balik dari solat
hari raya,kami menikmati hidangan dengan
berselera..kakcu makan soto..kali ni kakcu
buat soto yg  mudah je..kakcu masak sup
ayam tua/ayam pencen..dgn sup tu lah kakcu
buat soto..makan kuah sup tu panas2..pehhh..

selepas makan2,abangcu & haikal pergi ke    
lokasi penyembelihan korban. moga ibadah
korban yang kakcu buat tahun ini,mendapat
keberkatan dan keredhaan dari Allah swt..amiin..

0k,utk entri kali ni,kakcu nk share resepi lemak
cili api daging rusa..biasalah daging rusa ni kakcu
dapat dari kakak yg tinggal di sabah,kalau balik
ke sini mesti dia bawak daging rusa..kalau kakak
dah pindah balik ke semenanjung,alamat tk merasa
lg lah..;))


bahan2nya:
1 kilo daging rusa - di potong kecil
25 biji cili api - dikisar - tk suka pedas boleh kurangkan
8 biji bawang merah - dikisar
3 ulas bawang putih - dikisar
2 inci halia - dikisar
2 inci kunyit hidup - dikisar
3 batang serai - diketuk
1 cawan pati santan
3 cawan air - nk kuah lebih tambah la santan/air lagi..
2 keping asam gelugur
garam secukup rasa

cara2nya:
masukkan ke dalam periuk bahan2 kisar dan serai,biarkan masak hingga mendidih..
masukkan daging,gaulkan hingga rata dan masukkan air,rebuskan daging sehingga lembut.
kemudian masukkan santan,asam gelugur dan garam secukupnya,masakkan sehingga mendidih lagi, kemudian bolehlah padamkan api dan sedia untuk dihidangkan...;))