Jom Follow Ibu

Friday, December 23, 2011

Makaroni Bakar

                    alhamdulillah..jadi pn makaroni makarena bakar ni...;))

terima kasih pd adik tersayang kakcu..Rosni Musa yg sudi berkongsi resepi...;))  http://roslovejas.blogspot.com/

                              mmm....best..best..;))

                geram tengok dalam dia..tk sabar nk makan...huhu

                 
bila kamera buat hal..amik gambar guna hp cap gajah duduk..
so gambar pn tk berapa clear..hmm

                                       makan dengan cili sos..

                         mmmm...nyummm3...sedapppppp...





Bahan2

2 cawan makaroni di rebus & toskan
250gm daging/ayam kisar
1 labu bawang besar didadu
1/2 btg karet di potong memanjang
1 biji lada benggala di dadu
2 sudu bsr rempah kari
10 biji telur
Mozarella cheese secukupnye
Sedikit daun sup

~Tumis bawang & rempah kari hingga naik bau,
~Masukkan daging/ayam kisar...tumis sebentar
~Kemudian masukkan karet,lada benggala & makaroni...kacau rata
~ Perasakan dgn garam & gula
~last sekali masukkan daun sup
~Kemudian tutup api
Sebelom membakar..pecahkan telur 10 biji ke dlm makaroni td...kemudian gaul rata..
Griskan loyang dgn butter & masukkan adunan td kedlm loyang..
Taburkan mozarella cheese di atas adunan.
Bakar pada suhu 170c selama 30 minit atau hingga masak...;))

6 comments:

kakchik@ella said...

Amboi Kak Cu, KC tgk pun terliur gak ni.

Resepi Ibu said...

KC...kalau dh terliur tu..apa lg..buat la..hehe

<-- said...

kak cu ,.......nak lerrrrr terliur taw....

Resepi Ibu said...

nak amik le tuuu...ada yg dh siap potong tu..hehe

teratai said...

sedapppnya, lama doh tniat nok buat,tapi x terbuat2!...kena cuba buat nih!

hari tu ada buat bikang ubi, ambik resipi ibu...sedap,terima kasih:)

http://kelip-kelipkehidupan.blogspot.com/2011/12/bikang-ubi.html

Resepi Ibu said...

Teratai....buat la..sbelum ni ibu pn tk berani nk buat makaroni bakar ni..takut tk jadi la..pastu pikir bahan2 nk buatnya mahal la..tapi bila dh buat,baru tau..rupanya senang je buat makaroni bakar ni..modal pn tkde la banyak mana..
oo teratai dh buat bengkang ubi tu ye..sedap kan..terima kasih sb sudi cuba resepi ibu...;))

Post a Comment